Курсов проект № 2 по “Интернет програмиране с Java”

2.6. Puzzle

Автор: Красимир Семерджиев

http://www.nakov.com/inetjava/

Последна промяна: 01.04.2004

 

Да се реализира Java-базирано Web-приложение, реализиращо играта "подреждане на пъзел".

 

При започване на нова игра потребителят преминава през следните стъпки:

1.      Избор на картинка за подреждане (измежду няколко предварително налични – предварително зададени изображения).

2.      Задаване на разрез на картинката - на колко еднакви правоъгълни части по хоризонтал и по вертикал да се разреже картинката (примерно 6 на 5).

Разрязаните части (съставните елементи на пъзела) се разместват по случаен начин и играта за подреждане на пъзела започва.

 

Процес на игра:

·        Играчът има право на всеки ход да разменя два елемента, получени при разрязването на оригиналната картинка.

·        Всеки елемент има уникален идентификатор изграден от номер на колона (записана като латинска буква) и номер на ред (записан като число). Например колона 4, ред 3 се означава с D3.

·        Един ход на играча се задава с двойка идентификатори на елементи от пъзела, които трябва да се разменят.

·        Играта свършва при нареждане на пъзела.

 

Системата трябва да се поддържа класация на играчите постигнали минимален брой ходове, различна за всеки възможен размер на дъската.

 

Системни изисквания